In het najaar van 2026 zal naar verwachting het kunstwerk aon de Zouw gerealiseerd en onthuld
worden.
Wat begon als een initiatief van twee buurtbewoners van Wolder en Campagne werd in drie
jaar tijd een samenwerkingsproject waarbij de kunstenaars Marian Bonnemayers en Rob van
Acker, Stichting Aangenaam Wolder en Campagne en enthousiaste, deskundige vrijwilligers
aansloten.
Waarom ook alweer? In de wijken Wolder en Campagne is niet één kunstwerk in de openbare
ruimte te vinden. Dit in tegenstelling tot andere wijken en in heel Maastricht zijn dat er meer
dan 400. Dankzij de Burgerbegroting 2025-2026 gaat er nu wél een komen!
In ons wijkblad Aangenaam hebt u de ontwikkelingen kunnen volgen en ook het ontwerp kunnen
zien. Marian Bonnemayers, ontwerpster van de beelden, treft u ook aan bij Artisjiek met
eigen werk en een maquette van het kunstwerk.
Het kunstwerk staat symbool voor de ontmoeting tussen de beide wijken
Wolder en Campagne.
En nu moet er nog een naam worden bedacht. Bedenkt u die? Als uw idee door de projectgroep
wordt uitgekozen, dan ontvangt u een werk van de hand van Marian. U kunt uw suggestie
deponeren bij de stand op locatienr. 31.